Moottorit

Progress-moottori

Ligier-malliston perinteinen Progress-moottori on erittäin luotettava ja väkivahva mopoauton voimanlähde. Progress-moottoria on elinkaarensa aikana päivitetty ja parannettu monessa eri vaiheessa. Lopputuloksena moottorista on kehittynyt luotettava, taloudellinen ja hienokäytöksinen voimanlähde Ligier-mopoautoihin.  Ligier on jo vuosikausia luottanut Lombardinin valmistamiin moottoreihin, eikä syyttä. Lombardinin moottorit on käytössä osoittautuneet pitkäikäisiksi ja erittäin toimintavarmoiksi. Progress-moottori on käytössä lukuisissa eri käyttökohteissa veneistä työkoneisiin joissa luotettavuus ja kestävyys ovat avainasemassa. Ligier mopoautossa Lombardinin valmistama Progress-moottori on säädetty niin että se on hiljaisimmillaan ja värinättömin silloin kun autolla ajetaan mopoauton käyttönopeutta 45 km/h. Näin moottorista saadaan paras käyttökokemus sen eniten käytetyllä kierrosalueella.

DCI Revolution -moottori

Lombardinin Ligierille suunnittelema 492 DCI Revolution -moottori on alusta alkaen mopoautokäyttöön suunniteltu dieselmoottori. Sen suunnittelussa on huomioitu nimenomaan käyttömukavuus. Voimakkaasti vääntävä moottori on entistäkin hiljaisempi ja täysin värinätön. Sen polttoaineenkulutus on minimaalista samoin CO2-päästöt ovat hyvin pienet. Moottori on erittäin luotettava sekä edullinen ja helppo huollettava.

Parasta moottorissa on kuitenkin Smart Drive -teknologia, eli moottorissa on mopoautossa äärimmäisen tarpeellinen ryömintätoiminto, jonka ansiosta auto lähtee ryömimään, kun jalan nostaa jarrulta. Tämän ansiosta Ligier ei loikkaa, vaan auton liikkeellelähtö ja pysäköinti on ennennäkemättömän helppoa ja tasaista. DCI Revolution -moottoreilla varustettuihin autoihin on mahdollista valita mukaan ilmastointilaite.

Moottorivaihtoehdot:

   
 
Revolution DCI 492
Progress
Tyyppi: 4-tahti, 2-sylinterinen 4-tahti, 2-sylinterinen
Sylinteritilavuus: 478 cm3 498 cm3
Sylinterin isku / halkaisija: 46 mm / 69 mm 62 mm / 71,5 mm
Moottorin jäähdytys: nestejäähdytys nestejäähdytys
Max. teho kW 6 kW / 3200 kierrosta/min 6 kW / 3000 kierrosta/min
Max. vääntö: 25 Nm / 2000 kierrosta/min 21 Nm / 1800 kierrosta/min
Polttoaineen syöttö: Commonrail yhteispaineruiskutus polttoaineen suorasuihkutus
Akku: 12 V / 42 Ah / 390 A 12 V / 42 Ah / 390 A
Vaihtovirtalaturi: 55 A / 480 W / hihnaveto 55 A / 480 W / hihnaveto
Polttoainesäiliö: 17,5 l 17,5 l
Vaihteisto: Automaattinen portaaton variaattorivaihteisto
sähköohjattu ryömintäkytkin
Automaattinen portaaton variaattorivaihteisto
Suunnanvaihtaja: Dual Drive, eteen ja taakse Dual Drive, eteen ja taakse
Polttoaineenkulutus: 2,5 litraa/100 km 3,57 litraa/100 km
Päästölukemat CO2: Kategoria A: 93 g/km Kategoria A: 93 g/km
Sulje
Sulje